Virtual reality til markedsføring af sportstøj?

By | 3. juli 2018

Virtual reality til markedsføring af sportstøj?Når du netop lige har fået dine nye virtual reality (VR) briller, så kan det anbefales at teste dem med Youtube. Dette inden du giver dig i kast med at købe virtual reality apps i lange baner. Måske kan mediet anvendes til nytænkning i forhold til markedsføring af sportstøj.

VR er en særlig måde at opleve både spil samt videoindhold, hvor man som bruger føler, at man bliver placeret i en anden verden. Dette kaldes for immersion og presence.

ZULUs målgruppe er i høj grad firstmovers på de digitale platforme. Derfor kigger ZULU hele tiden på, hvordan de kan fortælle historier samt udvide eksisterende programuniverser på nye måder, der i dette tilfælde både fungerer som markedsføring af serien men også som en udvidelse af indholdet. Hos Cortzen Digital, ser de mange muligheder i virtual reality markedsføring, og kan være relevante at k0ntakte.

Sidste år var der mange artikler, blogs samt nyhedsmedier om tech samt marketing. De var således fyldt med fortællinger omkring VR, AR (Augmented Reality) samt endvidere, hvordan vi alle sammen skal til at opleve verden gennem et lag af fiktiv, virtuel virkelighed. Det kan give mening i forhold til at lave reklamer for sportstøj.

En virksomhed udtaler: “Vi tror så meget på VR, at vi har investeret produktionsudstyret. Vi har altid står klar til at hjælpe vores kunder, hvis de ønsker at udfolde teknologiens potentiale sammen med os. Vi er altid opmærksomme på de nyeste trends på området, samt vi er bl.a. jævnligt i dialog med eksperterne hos Aalborg Universitet, som er nogle af de førende inden for forskningen på VR-området.” Pendula Solutions har rødder i Aalborg Universitet med speciale i virtual reality til uddannelse: virtual reality uddannelse.

VR giver os yderst nye muligheder for at få det budskab ud. Vi kan vise, hvad det vil sige at have et høretab, hvordan branchen hidtil har løst problemerne i støjende omgivelser, samt hvordan vi løser dem nu med den nye Opn-teknologi,”. Dette beretter interessenten Janne Jakobsen, der er Senior Director hos Oticon Sales & Marketing.

En anden interessent udtaler: “Her er VR en af de helt store trends, som nu samt de kommende år vil flytte grænserne for, hvad man kan give os danskere indblik i. Det er også virtual reality-universet, der gjorde, at Oticon løb med priserne for bedste ”Innovative Use of Technology”. Det er en pris, som gives til en idé, der udnytter teknologi på en måde. Dette i forhold til at ligge uden for teknologiens primære anvendelse. Samt ”Emerging Platform”, der gives til et brand, der har en ny, digital platform som omdrejningspunkt.

Men med VR-teknologier såsom Oculus Go får du muligheden for at fange forbrugerens opmærksomhed samt derved rigtigt at kunne gøre et indtryk.

Læs mere om Thoni Mara, Topo og Herzog på vores forside af Subsport.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *